De werkwijze van Excentel
Excentel hanteert een heldere en transparante werkwijze. Ons stappenplan geeft aan wat u van Excentel kunt verwachten op het gebied van advisering, aanbesteding en implementatie van uw ICT en/of communicatieoplossing. Elk traject begint met het invullen van een rolverdeling en samenwerking tussen u en Excentel.
Rolverdeling
Excentel kan optreden in de rol van adviseur aangaande de commerciële, technische en dienstverleningsaspecten. Tevens kan Excentel de rol vervullen van coördinator, waarbij de eindverantwoordelijkheid aangaande doelstellingen en tijdlijnen vanzelfsprekend bij de klant blijft.
Bij de start van elk traject dient de klant Excentel te voorzien van de benodigde gegevens zoals: contracten, facturen, kraklijsten en eventuele andere documenten aangaande de bedrijfstelefonie. Indien benodigde informatie niet beschikbaar is, kan Excentel ondersteunen door deze informatie bij leveranciers te achterhalen. Excentel stelt zich daar waar nodig of gewenst op als eerste aanspreekpunt naar marktpartijen.
Per fase zullen de klant en Excentel afstemmen door wie welke werkzaamheden worden uitgevoerd en waar Excentel moet ondersteunen. Uit oogpunt van efficiëntie zal de uitvoering van de werkzaamheden voor zover noodzakelijk gebeuren op locatie bij de klant en voor zover mogelijk in huis bij Excentel.
Advies en begeleiding
Excentel adviseert bij het opstellen van een longlist en kan indien gewenst het gehele aanbestedingsproces begeleiden, bestaande uit:
- Schrijven RfP en uitsturen
- RfP toelichten aan gegadigden en primaire vragen beantwoorden
- Coördinatie van vragen t.b.v. second line
- Beantwoording toetsen en vergelijkbaar maken RfP beantwoording
- Presentatie eerste beantwoording
- Coördineren leveranciersgesprekken
- Projectmanagement
- Etc.
Excentel stappenplan:
Stap 1 : Inventarisatie
Excentel maakt de huidige situatie en kosten inzichtelijk en rapporteert dit op heldere wijze aan u de klant.
Hierbij worden de volgende onderdelen betrokken:
- Infrastructuur & kosten (WAN/LAN/WIFI/ISDN/Analoog)
- Lopende abonnementen & contracten op diensten en onderdelen
- Gesprek & abonnement kosten vaste/mobiele telefonie
- Kosten beheer van onderhoud & services van de gehele ICT omgeving
- Overige elementen die bepaald zijn binnen de scope van dit onderdeel
Stap 2: Wensen en eisen
Excentel zorgt voor het opstellen van een wensen en eisenpakket.
Hierbij wordt rekening gehouden met:
- Behouden of aanpassen huidige functionaliteit
- Aanvullen met nieuwe mogelijkheden
- Wensen en eisen van specifieke gebruikersgroepen binnen de organisatie
- Inventarisatie (vraag) vanuit en binnen de onderneming in kaart brengen
- Nieuwe ontwikkelingen in de markt kenbaar maken
Stap 3: Aanbesteding
Excentel schrijft het RfP *) document voor de te definiëren kavels. In dit document worden de requirements en randvoorwaarden beschreven, op een manier dat een zo eenduidig mogelijk en vergelijkbaar antwoord valt te verwachten.
Voorbeelden van te definiëren kavels zijn:
- WAN/SD-WAN/LAN
- Zorg oplossingen
- Mobiele oplossingen( VaMo, vastmobiel integratie)
- Unified Communications(UC)
- Telefonie infrastructuur (ISDN/VOIP/Hosted diensten/SIP-lijnen, nummerblokken en gesprekskosten)
- Internet-verbindingen
*) een Request for Proposal (RfP) is een specifiek soort offerteaanvraag en maakt deel uit van een aanbesteding, waarbij (kandidaat-)leveranciers uitgenodigd worden om een voorstel te doen voor een product of dienst.
Contact