Onze werkwijze
Wij houden van duidelijkheid. Daarom zijn we helder en transparant over wat u van ons kunt verwachten op het gebied van advisering, aanbesteding en implementatie van uw ICT en/of communicatieoplossing
Duidelijke rolverdeling en concreet stappenplan
Helder en transparant
Excentel hanteert een heldere en transparante werkwijze. Elk traject begint met het invullen van een rolverdeling en samenwerking tussen u en Excentel. Daarnaast geeft ons stappenplan aan wat u van ons kunt verwachten op het gebied van advisering, aanbesteding en implementatie van uw ICT en/of communicatieoplossing.
Rolverdeling
Excentel kan optreden als adviseur of als coördinator op het gebied van telecom en ICT. De keuze is aan u.
Advies en Begeleiding
Van het opstellen van een longlist
tot de begeleiding van het gehele aanbestedingsproces.
Stappenplan
Een duidelijk, concreet stappenplan geeft aan wat u van ons kunt verwachten.
Advisering, aanbesteding en implementatie van ICT projecten
Helder inzicht in de complexe markt van Telecom en ICT
De ICT branche is dynamisch en veranderlijk. Maar ook ondoorzichtig en complex. Inzicht in de markt is cruciaal. Excentel helpt om de juiste communicatieoplossing voor uw onderneming te vinden.
Onafhankelijk advies en een transparante werkwijze
Als u op zoek bent naar een kostenefficiënte oplossing voor uw zakelijke (mobiele) telefonie of datacommunicatie, dan zult u ontdekken dat de markt complex is en weinig transparant. Er is niet alleen een grote diversiteit in oplossingen, functionaliteiten en technieken maar ook in prijs. Inzicht in de markt is cruciaal om de juiste ICT oplossing voor uw bedrijf te vinden.
Excentel weet wat er speelt in de ICT markt en kent de technische en commerciële aspecten en ontwikkelingen. Daarnaast weten wij hoe belangrijk het is om naast de klant te staan en met u mee te denken. Wij kijken niet alleen naar de inzet van nieuwe telecom en ICT technieken maar ook naar de dynamiek binnen uw organisatie. Of het nu draait om advies, aanbesteding of implementatie: wij staan naast u, denken vooruit en stellen altijd uw bedrijfsproces centraal bij het zoeken naar de juiste communicatieoplossing. Daarbij hanteren we een heldere en transparante werkwijze. Zo weet u precies wat u van ons kunt verwachten.
Rolverdeling
Tevens kunnen wij de rol vervullen van coördinator, waarbij de eindverantwoordelijkheid aangaande doelstellingen en tijdlijnen vanzelfsprekend bij de klant blijft.
Bij de start van elk traject dient de klant ons te voorzien van de benodigde gegevens zoals: contracten, facturen, kraklijsten en eventuele andere documenten aangaande de bedrijfstelefonie. Indien benodigde informatie niet beschikbaar is, kunnen wij ondersteunen door deze informatie bij leveranciers te achterhalen. Excentel stelt zich daar waar nodig of gewenst op als eerste aanspreekpunt naar marktpartijen.
Per fase zullen wij met u afstemmen door wie welke werkzaamheden worden uitgevoerd en waar onze ondersteuning gewenst is. Uit oogpunt van efficiëntie zal de uitvoering van de werkzaamheden voor zover noodzakelijk gebeuren op locatie bij de klant en voor zover mogelijk in huis bij Excentel.
Advies en begeleiding
Zo beschikt u eenvoudig over de kennis die nodig is om tot de optimale telecom en ICT oplossing te komen die past bij uw organisatie.
Het doel van een aanbesteding is om een nieuwe (raam)overeenkomst met een dienstverlener af te sluiten voor alle telecom en ICT voorzieningen binnen uw onderneming. Excentel kan dit aanbestedingsproces voor u begeleiden, bestaande uit:
- Schrijven RfP en uitsturen
- RfP toelichten aan gegadigden en primaire vragen beantwoorden
- Coördinatie van vragen t.b.v. second line
- Beantwoording toetsen en vergelijkbaar maken RfP beantwoording
- Presentatie eerste beantwoording
- Coördineren leveranciersgesprekken
- Projectmanagement
- Etc.
Stappenplan
Ons stappenplan geeft aan wat u van ons kunt verwachten op het gebied van advisering, aanbesteding en implementatie van uw ICT en/of communicatieoplossing.
Stap 1 : Inventarisatie
Excentel maakt de huidige situatie en kosten inzichtelijk en rapporteert dit op heldere wijze aan u de klant.
Hierbij worden de volgende onderdelen betrokken:
- Infrastructuur en kosten (WAN/LAN/WIFI/ISDN/Analoog)
- Lopende abonnementen en contracten op diensten en onderdelen
- Gesprek en abonnement kosten vaste/mobiele telefonie
- Kosten beheer van onderhoud en services van de gehele ICT omgeving
- Overige elementen die bepaald zijn binnen de scope van dit onderdeel
Stap 2: Wensen en eisen
Excentel zorgt voor het opstellen van een wensen en eisenpakket.
Hierbij wordt rekening gehouden met:
- Behouden of aanpassen huidige functionaliteit
- Aanvullen met nieuwe mogelijkheden
- Wensen en eisen van specifieke gebruikersgroepen binnen de organisatie
- Inventarisatie (vraag) vanuit en binnen de onderneming in kaart brengen
- Nieuwe ontwikkelingen in de markt kenbaar maken
Stap 3: Aanbesteding
Excentel schrijft het RfP *) document voor de te definiëren kavels. In dit document worden de requirements en randvoorwaarden beschreven, op een manier dat een zo eenduidig mogelijk en vergelijkbaar antwoord valt te verwachten.
Voorbeelden van te definiëren kavels zijn:
- WAN/SD-WAN/LAN
- Zorg oplossingen
- Mobiele oplossingen (VaMo, vastmobiel integratie)
- Unified Communications (UC)
- Telefonie infrastructuur (ISDN/VOIP/Hosted diensten/SIP-lijnen, nummerblokken en gesprekskosten)
- Internetverbindingen
*) een Request for Proposal (RfP) is een specifiek soort offerteaanvraag en maakt deel uit van een aanbesteding, waarbij (kandidaat-)leveranciers uitgenodigd worden om een voorstel te doen voor een product of dienst.
ICT advies voor uw bedrijf nodig?
Interesse in telecom en ICT en telecom advies voor uw organisatie? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Wij kijken graag wat we voor u kunnen betekenen!